GÈNERE LITERARI: EL CONTE
Paula Pla Sevadilla
EL CONTE

FITXA TÈCNICA DE L’ACTIVITAT: LA CAIXA MÀGICA
CONTEXTUALITZACIÓ.
Aquesta fitxa tècnica va dirigida a alumnes de 5 anys. A l’aula a la que es va a dur a terme el nombre de xiquets i xiquetes és 18. A més a aquesta aula de 5 anys trobem un alumne amb TDHA per tant, l’activitat que proposarem l’ha realitzarà igual però amb els temps necessaris per als ritmes d’aquest alumne.
Per últim, el gènere literari que anem a treballar a aquesta aula de 5 anys és el conte.
Pel que fa als objectius vaig a destacar un conceptual, un procedimental i un actitudinal.
Objectiu conceptual: Desenvolupar la creativitat i la imaginació mitjançant la creació de nous personatges.
Objectiu procedimental: Saber organitzar les idees que tenen a fi de concretar el que volen crear.
Objectiu actitudinal: Gaudir de la creació d’un personatge propi i únic.
CONTINGUTS CONCEPTUALS, PROCEDIMENTALS I ACTITUDINALS.
A continuació destacaré un contingut de cada tipus:
Contingut Procedimental: L’expressió lliure dels seus sentiments i emocions a través del personatge creat.
Contingut Actitudinal: Respecte per les creacions de la resta de companys.
ACTIVITAT.
LA CAIXA MÀGICA
Es posa una caixa al centre de la classe i els alumnes s’asseuen al voltant d’aquesta. A continuació se’ls explica que en la caixa hi ha objectes a partir dels quals hauran de crear un personatge. Seguidament un per un, amb els ulls tancats, introdueixen la seua mà dins de la caixa i trauen un objecte, el objecte que surt serà el que hauran de emprar per a crear el seu personatge propi amb les característiques que ells consideren.
Per a crear els seus personatges, i aclarir i concretar les idees que tenen, utilitzaran el dibuix, per al qual disposaran de pintures de colors, llapisseres, retoladors, etc.
Per últim, amb els seus personatges ja creats, presentaran a la resta de la classe les seues creacions de la forma en que es senten més còmodes ja siga explicant el dibuix, representant ells mateixa al personatge, contant una història que li va succeir a aquest personatge, expressar el que sent el personatge a través del ball amb música, etc.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT.
Pel que fa al alumne amb NEE caldrà deixar més temps per a que realitze l'activitat així com, en l’exposició del seu personatge ajudanr-lo la mestra de suport, si cal, amb preguntes que el pugen guiar en la seua explicació o concreció del personatge, utilitzant molt també el contacte visual.
RECURSOS NECESSARIS PER A LA REALITZCIÓ DE L’ACTIVITAT.
- - A la caixa màgica podem posar: un barret, una flauta, uns calcetins, una flor, un baló, unes ulleres de sol, una capa, un parxe per al ull, etc.
- - Les TIC, com la pantalla digital.
- - Pintures de colors, llapisseres, retoladors, etc.
RECURSOS HUMANS
- - La mestra tutora.
- - La mestra de suport.
AVALUACIÓ.
L’avaluació serà continua mitjançant l’observació.
Alguns criteris per avaluar podrien ser, tant per a l’alumne amb NEE com per a la resta d’alumnes, els següents:
Crea el seu personatge al seu gust.
Esta content/a i emocionat/da amb la seua creació.
Aprecia les diferències entre les diferents propostes de personatges.
Respecta les creacions dels seus companys/es.
Comentarios
Publicar un comentario